Welcome site exoderm.info

Beynimin içinde benden iki tane varmış gibi..?

+1 oy
109 okundu
29, Kasım, 2014 Psikiyatri kategorisinde Sirius (130 puan) tarafından  soruldu
30, Kasım, 2014 Sirius tarafından düzenlendi
Merhabalar.

aslında benim gibi olanlar varmı diye çok fazla internetten diğer sayfalara baktım fakat bulduğum sonuçların %99 u hissettikleri fazladan kişinin tek kişi olması.tarif etmekte zorlanıyorum ama sorma ihtiyacım varmı onu bile bilmiyorum zararını gördüğümü sanmasamda sormak istiyorum..

kafamın içinde benden iki tane var sanki. 1- genelde biri sürekli yaptığım şeyleri küçültüyor ve tamamen yaptığım şeyi değiştirmemi ve yeni bir şey yapmamı sağlıyor. tabiki son kararı ben veriyorum ama konuşuyor işte..

2-ikinci kişi ise yaptığım şeyi beğeniyor ama kusurlu beğeniyor nasıl desem bilemedim ama oda aynı şekilde değiştirmek istiyor fakat ekleme geliştirme yaparak değiştirmek istiyor.

ilk verdiğim kafamdaki ben şu şekilde örnek verebilirim ;

örneğin üstünde çalıştığım bitür savunma sanayi projesinin var oldugunu düşünürsek şöyleki

Ben ; ordudan oluşmuş kent inşa planında savunmayı arttırmak için yüksek duvarlar kullanmalı bunu hesaba katmalıyım.

1- bula bula bunumu buldun ne yani hangi çağdayız 21. yüzyılda sur mu inşa edicez.

2- aslında pekde kötü sayılmaz ama böyle bir surun üstünde osmanlıdan kalma toplar koyulmayacak heralde.uçaksavar füzeleri ve benzeri sistemler olmalı dimi.

...işte böyle bir konuşmadan benimde onlara yanıt vermem ve sürekli resmen bir ekiple çalışıyor gibi olma durumum yani berbat anlattım ama bu şekilde.

bu konuşmanın sıklığı genelde bi çare ararken bir yerde mahsur kalmış sıkışmışken birşey düşünürken %100 şekilde artıyor. normal hiçbir şeyin olmadığı ot gibi yediğim içtiğim eğlendiğim zamanlardaysa bu %40 a kadar düşüyor.

bu sorun nedir? sorunmudur yani bunun psikolojik bir açıklaması varmı? kişilik bozukluğu yada çoklu kişilik bozukluğu gibi..

hakkımda birkaç not eklemek isterim. 19 yaşındayım. 437 puanla kazandığım kaliteli bir okulu aile sorunlarından dolayı bıraktım. bahsettiğim kafamın içindeki iki ben genelde sorun ve soru durumlarına %90 faydalı şeyler çıkartıyor. yani hızlı çözüm bulmamı sağlıyor.bu işleme birde örnek vermeliyim.örneğin biryerde mahsur kalırsam ve buna benzer bişey yaşarsam sadece "ne yapmalıyım" diye sormam yetiyor.böyle zamanlarda o aşağılayan ilk benlik de ikinci benlikte sadece ama sadece kurtuluş fikirleri veriyor.kurtuluş fikirleri çevremdeki nesneler nesnelerin yapısı ve zor durum şartlarına göre değerlendirilip veriliyor karmaşık ama anlatabildiysem ne mutlu bana.

önemli not : bunu buraya paylaşmama ve sormama neden olan şeyi söylemedim ama söylemeden geçmek istemiyorum.kafamın içindeki şu ikinci ses..genelde söylediklerimi kusurlu beğenen ve geliştiren.. yakın zamanda bilgisayarda vakit geçirirken birkaç şey söyleyip çığlık atmaya başladı.ne söylediğini hatırlamıyorum ama bi anlık şoka girdim denebilir.resmen gözlerimin arkasında onu görmüş gibiydim ama hiçte bana benzemiyodu.gördüğümde korkutucu şekilde gördüm.yüzü sanki nası desem yanıyo gibiydi beyaz gözleri vardı ve korkutucu şekilde bağırıyodu.ne söyledi neden bağırdı bilmiyorum ama nedensizce ve birden bire ağzı yırtılırcasına bağırıyodu.ağzının içi siyah karanlıktı. gördüğüm şey bu.kafamdaki iki sesi küçüklüğümden beri yaşıyorum.korku filmlerini andırır gibi oldu ama size yemin ederim onun attığı çığlık ve aldığı yüz ifadesının kopyasını neredeyse bende almak üzereydim!yani tam olarak bende ağzım yırtılırcasına çığlık atıcaktım ama bir anda kendimi engelledim.ilk 3 saniye onu gördükten ve çığlığını duydukdan sonra bunu engelleyince çığlığıda görüntüyüde kaybettim.yaklaşık yarım dakika kadar etkisinde kaldım ve bilgisayar başında öylece boş boş durdum.önemlimi bilmem..ama yaklaşık 1 haftadır bu iki Ben i çok az duyuyorum ve ot gibi yaşıyorum. üstünde çalıştığım bir savunma sanayi projesi var.ve 1 haftadır hiçbir halt yapmadan ot gibi bilgisayar oyunu oynuyorum ve bu bahsettiğimden sonra çok çok az ve çok kalitesiz fikirler verir oldular.acaba içimdeki bu Ben leri kayıp mı ediyorum.bir yandan ne oldugunu merak ediyorum bir yandan gitsin istemiyorum.ayrıca bu kadar aptal ve basit fikirli olsunlarda istemiyorum.




1 cevap

0 oy
8, Nisan, 2015 Meltem (1,220 puan) tarafından  cevaplandı
bence bu çok normal bişey bazen herkeste olur sonuçta allah sağımıza melek solumuza şeytanı koymuş biri kazanmanı biri kaybetmeni ister bana da olur ama umursamazsan onu dinlemez başka bişey düşünüsen yada kitap okuyup bişeylerle meşgul olursan atlatabilirin unutmaya çalış ha baktın kaçtıkça büyüyor o zaman sen üstüne git o küçülsün bi piskyatriyle görşürsün ama önce kendin üstesinden gelmeye çalış dediğim gbi umursama sanki yok gibi duymamazlığa vur sevdğini aileni düşün kitap oku gez yemek yap tatlı yap komik şeyler izle kafan dağılsın ve aklına geirmemeye çalış sanki bişeyin yokmuş gibi

...